BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, March 14, 2012

holiday with hurt and pain

11/3/2012 aku ke cameron dgn mama n adik pompuan..kami btolak dr umah kui 4pg..mmg sntiasa bsama ubat aku ni..kami smpai simpang pulai kui 6:30..mama smyg subuh kat situ..itu arr last aku mkn sblum sgala2nya brmula..

masa duk tggu mama smyg, aku mkn sandwich 5-6eping n keropok 5peket..aku minum n mkn ubat sbb ghasa mcm perot dh start nk saket kuat..then mama sudah, kami btolak ke cameron..kami smpai brinchang dlm kui 8lebey..isi minyak then cri parking sbb mama nk g pasar tani..b4 tu aku dgn mama g toilet sbb sakit perot..then bila dpt parking trus mama jenguk2 gerai yg ada area situ then bru g pasar tani..kami beli bnda utk d makan..masa tu aku dh rsa sumthin yg x kna dgn perot aku ni..tp aku diam ja..aku minum teh o pns n mkn cendawan goreng..

after breakfast, kami jln g survey hotel..masa tu perot dh makin sakit tp aku gagahkan juga buat2 kuat..Alhamdulilah kami dh dpt bilik tp kna check in kui 1..hadoiiiii lmbtnya dh arrr aku saket ni..then mama ajak g tanah rata sbb nk g Bharat cameron valley..aku gagahkan juga drive ke sana..smpat gak beli teh kat situ n amik gmbaq kat ladang teh..dgn x larat tu juga aku smpat bhenti kat jam yg ada signboard tanah rata..duk kat situ 20minit then adik ajak g Big Red Strawberry..dgn saket2 tu juga aku drive naik ke atas..MasyaAllah Subhanallah susahnya naik bukit curam mcm tu..lg truk dr jln ke Wang Kelian..dgn izin Yang Maha Kuasa, kami slmt smpai..masa tu kui 11:30..

kami pun ke cafe n then tgok2 menu yg ada..after dh buat pilihan, kami order smntara adik cari tmpt..dh mkn apa suma, mama nk g tgok kebun sayoq..tinggai aku dgn adik kat meja..perot smakin saket then aku ke toilet..masa tu Tuhan ja yg tau betapa sakitnya aku..lama aku dlm toilet kat situ..

then aku g kat meja, mama smpai..dia ajak g tgok sayoq n kaktus..kami pun bgn g ronda2 tgok strawbery, sayoq n kaktus..tetiba ujan lak..kami terkandas kat situ..jam dh kui 1:30..dlm kui 2, bru ujan dh slow..kami trus trun menuju ke hotel..dengan Kuasa Allah Yang Maha Esa, kami dpt parking btoi2 tangga hotel..syukur Ya Allah..mama n adik g amik kunci then kami menuju ke ats..masa tu mama n adik jln dlu..aku kat keta lg..then dh usung suma beg aku naik tngga..smpai tingkat 2 aku call adik tnya duk tingkat bper katna..dia kata atas skali..aku tgerak ati nk tnya..ang naik tngga mana td?dia kata tngga yg sblh kdai mkn..arghhhhh damn..aku salah tangga rupanya..aku turun balik..then masa naik tngga yg btoi, aku tepon adik tnya katna sbb aku x nmpk sesapa pun kat tangga ni..sunyi jd aku takot..tggu sat adik aku smpai then kami naik ke atas..Ya Allah tingginya dpt bilik..kaki aku dh mmg x lrt sgt2..smpai ja bilik mama swuh aku rehat n tdoq sbb dia tgok aku dh pucat smacam n letey sbb drive dr kui 4 td lg..

aku on9 n then aku tdoq..dlm kui 6 mama nk g pasar mlm dgn adik..mama xmau ajak aku sbb dia tgok aku mmg x larat sgt2..so dia biaq aku tdoq jaaa..masa aku tjaga diorg dh xdak so aku bgn mandi n mkn ubat..then update status..tggu sat diorg smpai..diorg beli mcm2 n the most important things is strawberry celop coklat..yeah yeah..aku mkn dgn mama n adik then tgok tb..mlm tu suma lena awai..aku lena kui 10lebey cmtu..mlm tu jd saksi sgala-galanya..

xtau kui bper start perot aku buat hal..5minit skali bgn buang air besaq smpai arr ke subuh..rupanya mama dia sedaq tiap kali aku bgn g toilet..tiap kali tu gak dia tnya aku ok ke dak..aku ckp aku ok..

esok pg adik nk g Big Red lg sbb dia nk petik strawberry by her own hand..aku xmau ikot sbb aku dh x mampu nk bjalan n sgt2 lemah..kejap2 masuk toilet..so aku stay ja kat bilik..dlm 1jam tetiba adik call swuh packing suma baju sbb satg dh nk balik..aku tnya knapa sbb mama kata ang sakit..OMG..

aku mandi n siap2 dgn beg apa suma, tggu diorg sampai..mama ja naik bilik sbb adik duk tggu kat keta..aku mkn ubat n dgn mama duk gtau kata balik ni kna g pmc n maybe akan masuk wad n amik darah..erkkkk sentap..kami btolak kui 11..kami kuaq dr simpang pulai trus ke ipoh..ingt nk singgah yik foong..tp aku lupa jln nk ke situ..so kami sempat bhenti kat padang ipoh jaa then masuk highway balik menuju ke aloq staq..kami sungai perak sbb mama nk smyg..kat situ aku ke toilet lg..then kami trus ke aloq staq..smpai ja umah dlm kui 8lebey cmtu then mandi apa suma n rehat..

esoknya mama gtau yg kita nk g check mlm sbb turn doc idrus..pas maghrib kami g pmc..then jumpa doc..doc check n dia kata ni bkn appendiks, ni gastriks n usus besaq aku dh berdarah sbb bergesel..so dia bg ubat n pantang larang kat aku..no spicy n sour for a while until u recovery..ermmm aku akur jaaa..lega ghasa ati sbb xdk kena mngena dgn overi kejadah apa ntah..

balik mkn ubat n lena..esok moi jd hidangan..tp selera mmg dh mula xdak..aku mkn juga sbb mama duk depan aku, aku boh moi 2cmca bsaq, sup ja yg byk nti mama x nmpk moi aku..helah yg hebat..start dr aritu aku mmg dh x mkn, hanya ayaq jd makanan aku..

0 comments: