BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 5, 2012

sakit yg x terhingga

arini kat sekolah mmg aku x tahan sgt..perot sakit smpai xleh nk jln n bdiri..suma dh bpeluh..masa ngajaq pun aku dh x mampu nk bdiri..suara kejap kuaq kejap x sbb tahan sakit..bdk2 dh gtau yg aku dh pucat..Gb tgok aku, dia sruh aku ngajaq duduk jaa arini, jgn bdiri..then bila dh abes klas, aku mintak izin nk g klinik sbb aku dh x tahan sgt2 neh..tgn dh sejuk2..Tuhan ja yg tau btapa seksanya aku aritu..b4 ni x sakit sgt mcm ni..cket2 jaaa tp arini saketnya lain sgt..b4 ni aku dh pnh nk pitam..tu sbb aku xdak tenaga..paras gula rendah ja..

dlm kui 12 tgahari camtu aku g poliklinik mutiara..Alhamdulillah x ramai org sbb aku mmg dh sakit sgt2 neh..aku duduk ja kat kerusi sementara nama dpanggei..15minit cmtu nama dsebut..aku masuk bilik doktor..mcm2 dlm kpala hotak aku ni..doc tanya aku knapa..aku cerita kat dia..dia sruh aku baring atas katei, dia nk check..aku gtau bahagian perot yg saket then dia tekan2 area perot aku..Ya Allah, saketnya masa tu..

then dia swuh bgn duduk kat kerusi, dia kata ni bkn apendiks sbb aku saket bahagian bawah..gastrik bkn jugak sbb aku saket bahagian bawah..then dia kata aku ada mslh kat sistem peranakan..seram dgq masa tu weh..doc kata kna buat scan..smntara ni dia leh bg ubat utk thn saket ja..dia bt surat utk buat ovarian cyst scan..dia tnya nk buat katna, choice pmc or kmc..of course aku amik pmc..dia kata nk bg mc arini dgn esok..aku kata x pyh..doc mrh aku sbb dia kata muka aku dh x manis, senyum pun dh x mampu, xmau mc lg..dia kata dia akan bg sbb aku kna rehat..then aku kuaq tnggu nk amik ubat..masa amik ubat tu, dpt skali surat dr doc..aku g skolah antaq surat mc n gtau diorg yg aku x mampu dh nk handle iqra ptg tu..aku trus blk umah n tdoq..

aku msg abg then gtau dia..aram mlm bru dia call..aku setengah mati satu ari, mlm bru dia call tnya psai ni..ni arr perangai dia yg x amik kesah ttg aku..dia kata esok kita g scan kat ins naa..xyah arr kat pmc takot nti mama tau..so aku diamkan jaaa..aku cuma gtau kat mama yg doc kata masuk angin, naseb doc bg suma ubat sakit perot..legaaa utk aritu, saket ttp saket..arap dgn ubat yg doc bg jaaa..sejak dr aritu, tiap2 mlm aku demam pns..demam mlm..siang aku saket perot jaaa..mmg truk kondisi aku masa tu..makan ubat ok, x mkn mmg truk aku..suma ni blarutan smpai cuti skolah

0 comments: